Watch-Dogs-Legion-Recenzia

Watch Dogs Legion - Recenzia

Výlet do Londýna v neďalekej budúcnosti je bližšie k realite, ako by sa zdalo.

Ubisoft sa už po tretí raz snaží vyťažiť zo skvelého nápadu, ktorý priniesol s prvou hrou Watch Dogs. Ovládanie moderných zariadení mobilom ani dnes neomrzí a Watch Dogs Legion to robí ešte lepšie, než predchádzajúce dve hry. Londýn je totiž plný príležitostí, ako využiť hackovanie vo svoj prospech a hráčovi sa otvárajú neobmedzené možnosti.

Post-brexitový Londýn v neďalekej budúcnosti je tento krát prešpikovaný technológiou, mesto je monitorované systémami ctOS (poznáte ich z predošlých hier) a mnoho povolaní nahradila automatizácia. Ľudia sú sledovaní viac, než kedykoľvek predtým a mesto nemá pod palcom polícia, ale súkromná vojenská organizácia Albion.

Watch Dogs Legion vás totiž hodí do sveta, v ktorom je za útoky na mesto obviňovaná hackerská skupina DedSec. Je len na vás, aby ste jej zašlú slávu vybudovali nanovo a mesto očistili od zločinu, ktorého stopy zametá práve Albion. Príbeh hry sa vetví do niekoľkých smerov a každý z nich uvedie niekoľko hlavných postáv. Musím povedať, že niektoré cutscény ma príjemne prekvapili, najmä scény s líderkou zločineckého gangu, Mary Kelley.

Na druhej strane, samotná náplň hlavných príbehových misií sa výrazne neodlišuje od tých vedľajších. Môj problém s príbehom hry je však taký, že je strašne priamočiary. Všetky postavy v DedSec majú v hlave len jediný cieľ – zničiť Albion a navrátiť mestu slobodu. Kde sú nejaké ľudské príbehy? Kde sú starosti obyčajných ľudí? Kde sú momenty, ktoré by ma chytili za srdce, ktoré by ma trochu citovo spojili s postavami? V podstate sa celý príbeh toči okolo niečoho, čo ma vôbec nezaujímalo.

Ubisoft ako jeden z najsilnejších prvkov hry promoval aj možnosť hrať za akúkoľvek postavu v Londýne. Skutočne, naverbovať do DedSec môžete prakticky kohokoľvek v prípade, že v danej štvrti nemáte zlú reputáciu (znižuje sa napríklad zabíjaním civilistov). Každá z NPC postáv v meste má vygenerovaný osobný profil a kombináciu schopností. Je teda len na vás, koho do tímu priberiete. Hra vám počas kampane predloží kopec návrhov na veľmi kvalitných operátorov, ktorých služby rozhodne využijete. Rovnako vám hra pridelí nových operátorov aj v prípade, že oslobodíte danú štvrť od vplyvu Albionu. Platí pravidlo – hrať môžete za akúkoľvek NPC postavu v meste.

Postavy sú náhodne vygenerované a musím povedať, že systém funguje. Skutočne, každý operátor je jedinečný, každý človek má trochu iný život, návyky, zdržiava sa na iných miestach. Kedykoľvek si medzi nimi môžete prepnúť a kedykoľvek im môžete zmeniť gadgety – vďaka tomu nie je žiadna misia v hre prekážkou. Hra vás v ich plnení nijako neobmedzuje.

Napríklad môžete naverbovať pracovníka na stavenisku. Ten má prístup do priestorov stavenísk v celom meste, po ruke má klincovačku a dokáže si privolať nákladného drona. Nič vám ale nebráni si nájsť depo pre nákladné drony a privolať si jedného, aj keď práve hráte za dôchodkyňu. Náhodne vygenerovaní operátori majú napríklad aj rôzne zbrane na blízko aj na diaľku či jedinečné gadgety a vozidlá. Ubisoft šikovne zapracoval aj generátor reči, je veľmi ťažké nájsť postavy s rovnakým dabingom.

V hre chýbajú stereotypy, autori stavili na diverzitu

Počas toho, ako za svojich operátorov nehráte, vidieť ich môžete v pube na pive, na prechádzke, na nákupoch, či na protestoch pred parlamentom. Ak si potrebujete operátora zameniť počas misie, je to možné. Vždy sa objaví neďaleko a tak nie je nutné znovu cestovať k cieľu. Aj s týmto „náhodným“ generátorom NPC postáv mám problém (do konca recenzie ich bude viac).

Mesto je neuveriteľne rušné – Los Santos v GTA V pôsobí oproti Londýnu ako mesto duchov. Stačí zájsť na Piccadilly Circus, sledovať premávku, desiatky ľudí na uliciach a nasávať atmosféru.

Prečo v hre nie sú typickí Angličania? Kde sú tučné, nevkusne oblečené Britky? A kde sú deti? Ja chápem, že Londýn je multikultúrne mesto, pravdepodobne najviac multikultúrne mesto na svete. Ale nájsť obyčajného Brita s typickým prízvukom (That's Bollocks, you fohkin’ twat-bastard) ktorý zároveň vyzerá úplne obyčajne, je vcelku problém. 90% ľudí na uliciach sú prisťahovalci s iným prízvukom, piercingom v obočí a účesom podľa kastróla.

Londýn mám rád, je to krásne mesto. A presne takto vyzerá aj vo Watch Dogs Legion. Ubisoft spracoval mesto lepšie, než kedykoľvek predtým. Ak toto mesto aspoň trochu poznáte, budete sa v hernom spracovaní britskej metropoly cítiť ako doma. Pôvodná architektúra striedaná s modernými budovami, výhľad zo Sky Garden, úžasne nasvietený Westminsterský palác s Big Benom, hrad Tower of London, či najvyššia budova The Shard, všetko perfektne na svojom mieste, presne ako v realite.

Neuveriteľne detailný a verný Londýn

Mesto je neuveriteľne rušné – Los Santos v GTA V pôsobí oproti Londýnu ako mesto duchov. Stačí zájsť na Piccadilly Circus, sledovať premávku, desiatky ľudí na uliciach a nasávať atmosféru. Mestom sa môžete previesť na autách, motorkách, či v plne autonómnych taxíkoch – vrelo doporučujem! Pre fast travel môžete využiť londýnske metro, ktoré má zástavky presne ako v realite. Dostanete sa ním všade. Ubisoftu sa podarilo vytvoriť neskutočne detailné, bohaté mesto s typickým anglickým počasím.

Čo mi aj tu vadilo bolo prehnané množstvo banerov, stanovišť a reklám organizácie Albion, proti ktorej v hre bojujete. Mnoho historických budov tak nepekne zdobia rôzne plagáty a hologramy. Na druhej strane, pri takto veľkej hre neustále narazíte na nedokonalosti umelej inteligencie. Ľudia na uliciach do seba narážajú, pozerajú do steny, chodia po lavičkách, šplhajú sa cez zábradlia a budete tak svedkami mnohých vtipných momentov.

Hrateľne však ide o extrémne zábavný titul, plný možností. Pri plnení rôznych úloh vám hra poskytuje nástroje na ľubovoľný postup. Misiami sa môžete prestrieľať, môžete využiť stealth a gadgety, alebo misiu splniť úplne bez toho, aby ste vôbec vstúpili do budovy. Využiť pri tom môžete rozsiahly kamerový systém, drony, hackovanie na diaľku a robotického pavúka, ktorý je schopný fyzickej interakcie s objektami. Každý z vás tak bude každú misiu plniť inak a oceňujem, že vývojári nechali postup plne na fantázii hráčov.

Skvelý gameplay bez prekážok

Páči sa mi aj to, že hra tak agresívne nesype aktivity, ako tomu bolo vo Watch Dogs 2. Tam už po prvej misii sa na mape objavilo 300 otáznikov, miest a vedľajších aktivít. Tu je príbeh viac koncentrovaný, aj keď sa vetví do viacerých liniek. Nové vedľajšie misie pre operátorov sa objavujú sporadicky a vyvážený je aj upgrade systém. Technické body pre vylepšenie všetkých postáv naraz sú rozmiestnené všade po meste. Niekedy si spravíte parkour, inokedy vyriešite environmentálnu hádanku na diaľku.

Gameplay je veľmi rýchly, plynulý, bez obmedzení, hra vám nehádže polená pod nohy a nesnaží sa nič naťahovať. Napríklad pri naháňačke môžete jedným tlačidlom odkloniť premávku pred sebou, nech máte voľnú cestu. Nepriateľovi môžete zase poslať auto do spiatočky a okamžite sa ho zbaviť. Nákladným dronom môžete zhodiť na strážnikov náklad, ovládnuť im bojového drona alebo môžete aktivovať rôzne pasce v okolí. Hra vás napríklad vôbec nenúti do prestrelky.

Nepochopil som jednu vec. Videohry majú taký hlúpy zvyk, rozširovať príbeh a pozadie sveta do kadejakých zápiskov, poznámok a nahrávok a nútia vás ich čítať a počúvať, ak sa chcete o svete dozvedieť viac. Watch Dogs Legion zašiel ešte ďalej a medzi zberateľskými predmetmi nájdete aj podcasty. To si vážne vývojári myslia, že keď v misii nájdem podcast, tak si misiu pozastavím a 10 minút budem čumieť do menu a počúvať podcast?

Watch Dogs Legion je graficky jedna z top hier na trhu, s RTX

Graficky ide o jednu z najkrajších open-world hier na trhu. Mesto je skutočne veľmi detailné, či už textúry, počty objektov, parádne nasvietenie, či atmosférické efekty a počasie. Audiovizuálny zážitok podčiarkujú rozsiahle RayTracing efekty, ktoré Ubisoft do hry implementoval. Kaluže vody po zrážkach, sklenené výklady obchodov, karosérie vozidiel, či vyleštené podlahy nákupných centier – všetko odráža okolie v reálnom čase. S počtom nočných svetiel na obrazovke, premávkou na uliciach, je to skutočný vizuálny zážitok. Londýn ešte nikdy nebol krajší. Najslabším článkom, ako to u hier Ubisoftu býva, sú animácie tváre a mimika. Nepotešia vás ani časté loadingy. Soundtrack v rádiu? Výborný.

Watch Dogs Legion ma príjemne prekvapil. Ubisoftu sa podarilo spracovať Londýn veľmi detailne a verne. Príbeh trpí nedostatkom možností sa vžiť do postáv, pretože sú nevýrazné a všetko sa točí až priamočiaro okolo jednej tematiky. Proste mi chýbajú ľudské príbehy, aj keď hry na agentov mám rád. Legion má problém aj s umelou inteligenciou, našťastie to vyvažuje zábavný, akčný a dynamický gameplay.

Hru Watch Dogs Legion si môžete kúpiť na PC, Xbox One a PlayStation 4.

Watch Dogs Legion

Grafika - 9.5/10